vrijdag 13 april 2012

Vrijdag 13 april

Anemone heeft veel beter geslapen, dus wij ook.
Ze eet een paar toastjes en wil toch weer even naar school.
Om 10.00 uur belt de kinderarts. Uit onderzoek is gebleken dat het géén schimmel is maar een opeenhoping van lymfocyten (witte bloedcellen). Uit onderzoek moet nu blijken of de lymfocyten allemaal dezelfde oorsprong hebben (dan praten we over een tumor). of dat de lymfocyten allemaal een andere oorsprong hebben (dan praten we over opgezette klieren).
Omdat het de laatste tijd wisselend met Anemone gaat, denkt ze dat we met het laatste te maken hebben. Dit weten we pas zeker over een aantal dagen. Volgende week krijgt de kinderarts ook de uitslagen van het bloedonderzoek uit Parijs. Volgende week dus veel informatie, wat hopelijk meer zicht geeft op de toekomst.

Anemone kwam om 12.00 uur heel verdrietig uit school. Ze wilde niet dat ik haar vóór de drukte van school haalde. Ze wil geen buitenbeentje zijn. Ze baalde ook van:
- niet mee mogen gymmen
- veel op school missen
- niet over gebeurtenissen op school mee
  kunnen praten met vriendinnen
Natuurlijk snap ik haar opstandigheid. Het doet ook pijn, haar te zien worstelen met haar gevoelens. Ze wilde perse naar school, ze wilt niets meer missen. Ik heb haar een pijnstiller gegeven en haar op het hart gedrukt dat ze me altijd kan bellen. Of had ik streng moeten zijn en haar thuis moeten houden? Dit vind ik altijd zo moeilijk.
Om 3 uur komt Anemone moe thuis. Brain komt op bezoek, maar daar is Anemone eigenlijk te moe voor. Ze gaan even naar buiten maar zijn snel weer terug. Anemone zit maar een beetje op de bank voor zich uit te staren. Lekker vroeg slapen straks, zal haar goed doen.
Julia ligt met een hockeybitje op zijn kop in de mond op de bank. Ze heeft zo veel pijn in de mond van de beugel. Het bitje zorgt er voor dat het uiteinde van de staaldraad niet in haar wang prikt. Arm kind. Over een paar dagen zal het gelukkig iets beter gaan. Appelmoes, toetje en ander zacht eten ingeslagen om haar te helpen en te verwennen.
Liefs Iris


6 opmerkingen:

  1. Lieve Anemone, eindelijk gelukt we volgen je!!!. Hoop dat je nu al lekker ligt te slapen en morgen vast een betere dag hebt. Florance is erg blij dat ze je nu kan schrijven. Heeeel veel dikke kusjes en tot gauw, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief moppie van mij,
    het valt niet mee voor je, (voor papa, mama en juul ook niet) om te lezen en natuurlijk te horen dat je toch pijn hebt en veel moe bent. Ik hoop dat je het toch een beetje gezellig hebt met je grote vriend. Weet je Moon ondanks dat je heel moe was, Brian vond het wel heel gezellig om bij je te zijn. Je hebt een speciaal plekje in zijn hartje!!! Brian ligt nu net als jou lekker te slapen, morgen moet hij wedstrijd rijden. En je weet het............ hij wil winnen want morgen kan hij bloemen winnen. Je weet voor wie die zijn....
    Iris, voor jullie valt het ook niet mee. Ik zag vandaag het aan je, denk ook aan jezelf!! Ik weet dat dat moeilijk is, maar echt het is zo belangrijk voor jullie. Je weet het, ik ben er altijd voor jullie.
    Dikke kus Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag allemaal,

    Ja, als je dit leest, wat moet je dan schrijven? Wat een nare dagen hebben jullie allemaal achter de rug.

    Julia, het is inderdaad een paar dagen heeeeeeel vervelend, maar het gaat echt over. Zie deze dagen door te komen en doe maar veel leuke dingen als afleiding, zodat je het een beetje vergeet. Zou het helpen???

    Anemone, wat vervelend voor je dat je pijn hebt, nog vaak zo moe bent en daardoor niet altijd met je vriendjes kunt spelen. En ook dat je zoveel moet missen.
    Gelukkig dat je toch af en toe naar school kunt, al zal dat best vermoeiend zijn. Je hebt even tijd nodig om weer op te knappen van die ingreep natuurlijk!

    Iris en Hein, een vervelende tijd voor jullie. Heel veel sterkte allemaal!

    Groetjes,Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo allemaal,

    Wat hebben jullie een zware tijd. Ik heb gelezen wat jullie allemaal moeten doorstaan, en dan wil je een reactie plaatsen. Maar wat is het moeilijk wat je dan moet schrijven.... Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hoop van harte dat jullie een goede uitslag krijgen!! En wat een kanjer is Anemone, knap van jou hoor!! Ik vind jou echt heel flink. Leuk om te lezen dat je de afgelopen weken ook heel veel leuke dingen hebt gedaan en meegemaakt. Daar aan terug denken maakt je misschien een beetje vrolijk als je het moeilijk hebt.

    Heel veel sterkte voor jullie allemaal! Anemone, je krijgt ook de groetjes van Sita.

    Marina, Peter, Sandro & Sita Struijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Anemone,

    Wat goed van je dat je naar school gaat ook als je zo moe bent, ik wil liever thuis blijven. Ik heb een leuke tekening van een ijsje gemaakt en die sturen we op. Toen we vrijdag even bij je mama waren heb ik een mooie kaart van vlinders uitgekozen. En bedankt voor het tekenboekje van Dora, dat vind ik erg leuk. Veel beterschap. liefs jasmijn (laatste heeft ze zelf getyped, stampend op de toetsen)

    Lieve Iris,
    Wat moeilijk om te bepalen wat het beste is voor je dochter. Intuietief weet je het wel, vertreouw daarop.
    Veel sterkte allemaal,
    liefs Anneke
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi familie,

      Wat een super spannende dagen allemaal. Moon, vreselijk dat je nog zo'n pijn hebt. We hopen dat het een positieve uitslag is. We blijven voor je duimen. Julia de pijn in je mond zal nu wel minder worden. Hebben de dames ook veel last van gehad. Oma zei altijd wie mooi wil zijn moet pij lijden. Nou dat klopt dus wel. Bij elke controle bij de ortho hebben de dames ook een dag last gehad nadat de boel weer werd aangedraaid. Claire is de hele tijd aan het vissen wat ze voor haar verjaardag krijgt. Zo groot al en toch nog spannend allemaal.
      Iris en Hein, heel veel sterkte in deze nare tijd. Je kunt niet anders doen dan meedenderen in deze trein. Maar ik snap dat het wel een hele heftige en zware tijd is. Veel leifs, angelique

      Verwijderen